Hoe begin je met Reels? 5 tips!
Wist jij dat de algoritmes op social media anders reageren op video dan op een gewone post? Bewegend beeld scoort. Gebruikers maken volop Instagram Reels. Hoe pas jij dit toe voor je merk?
Instagram Reels zijn nu helemaal trending. In deze korte video’s kun je toffe content en kennis delen. Meta, het moederbedrijf van Facebook en Instagram, beloont het gebruik van Reels: een Reel verschijnt gemakkelijker op de tijdlijn van een groot publiek. Dus: een groter bereik. Dus: jouw merk wordt vaker gezien!
Hoe zet je Reels in voor het beste resultaat? Wij geven je 5 tips.
1. Kies één boodschap
Wat wil je je publiek laten zien? Denk na over je het doel en de kernboodschap van je Reel. Zo kun je gericht filmen en bewerken. Eén boodschap is genoeg. Heb je meer te vertellen? Maak dan meerdere Reels.
2. Maak een script
Begin met een verhaallijn. Welke beelden heb je daarvoor nodig? Zorg voor afwisselend beeld, bijvoorbeeld uit verschillende hoeken, van dichtbij of juist veraf. Bedenk ook wat je startbeeld en eindbeeld is.
3. Straal persoonlijkheid uit
Volgers willen zien wie je als merk bent maar ook de personen erachter. Maak het persoonlijk. Het zien van gezichten zorgt vaak voor een groter bereik.
4. Hou het kort
Laat je reel maximaal 15 à 30 seconden duren. Dat zorgt ervoor dat je de aandacht van mensen vasthoudt. Kijken mensen je video helemaal af? Goed nieuws! Het algoritme bestempelt jouw Reel dan als ‘interessant’. En toont ‘m aan een nog groter publiek.
5. Bewerk via Instagram Reels
In de Instagram-app kun je gemakkelijk een Reel maken. Upload je video of meerdere verschillende losse beelden en bewerken maar! Voeg bijpassende muziek toe. Laat (korte) tekstjes in beeld verschijnen of gebruik filters. Zorg ook voor een bijpassende korte caption. De Reels die je in Instagram maakt, kun je ook meteen op Facebook delen. Win-win!
Kom je zo vooruit? Met deze 5 tips scoren jouw Reels. Hulp nodig? Neem gerust contact met ons op!